Tarcze Bozarto series GTR
Bozarto seriess GTR to tarcze hamulcowe o sportowym charakterze. Są to tarcze wiercone i nacinane

Bozarto series GTR to wiercone i nacinane tarcze hamulcowe o sportowym charakterze. Na rynku od 2008r. Z powodzeniem używane przez klientów na co dzień, sprawdzają się także w amatorskim sporcie samochodowym.
Przez lata wielokrotnie udoskonalane i dopracowane w każdym szczególe od materiału po obróbkę.
Przy opracowaniu tarcz szczególny nacisk został położony na najwyższą jakość i trwałość, dlatego rozmieszczenie otworów zostało precyzyjnie dobrane, zoptymalizowania szerokość oraz profil nacięcia. Aby uniknąć spiętrzania naprężeń i podnieść wytrzymałość otwory są specjalnie fazowane.
- perforowane tarcze hamulcowe Bozarto series GTR wiercone i nacinane mają wyższy współczynnik tarcia w stosunku do tarcz standardowych co znacząco wpływa na skuteczność hamowania. Skuteczność hamowania jest wyższa w porównaniu do referencyjnych zestawów standardowych o około 20- 25% przy trwałości dorównującej w wielu przypadkach zestawom standardowym.
- otwory i nacięcia eliminują efekt poduszki gazowej tworzącej się w trakcie ścierania się materiału klocka. Gazy te tworzą się przy intensywnym hamowaniu (intensywne hamowanie, jazda w górach, sport samochodowy)
- właściwe rozmieszczenie otworów i nacięć w połączeniu z możliwie najlepszym materiałem tarczy pozwoliło uzyskać wyższą wytrzymałość na wysokie temperatury. Tarcze utrzymują swoją sprawność nie tylko przy pierwszym hamowaniu, ale także przez kolejne. Efekt fadingu znacznie przesunięty w zakresy wyższych temperatur. Tarcze mają wyższą temperaturę pracy
Tarcze Bozarto series GTR doceniają nie tylko kierowcy aut sportowych o dużej mocy, ale także właściciele dużych i ciężkich samochodów których standardowe hamulce okazują się niewystarczające (busy, kampery). Należy jednak pamiętać iż pomimo większej zdolności oddawania ciepła w stosunku do tarcz standardowych także i tarcze series GTR mają ograniczoną pojemność cieplną.
Powierzchnia cierna klocka współpracującego z tarczą series GTR zawsze będzie czysta, nacięcia „odświeżają” klocek usuwając brud i jego zużytą materię. Dzięki przelotowym otworom w tarczy gazy powstające ze ścieranego klocka mogą zostać odprowadzone do wnętrza tarczy, a następnie jej wewnętrznymi kanałami na zewnątrz wraz z opływającym ją powietrzem.
Precyzyjna obróbka tarcz Bozarto series GTR na centrach CNC jest zakończona wyważaniem i malowaniem antykorozyjnym tarcz na czarno.
Tarcze są kierunkowe, zawsze oznaczone lewa/ prawa
L - strona lewa samochodu (strona kierowcy)
P - strona prawa samochodu (strona pasażera)